Docházkový a přístupový systém zaměstnanců po celé republice ÚVOD

.Pro automatické zaznamenávání pracovní doby se předpokládá použití některých terminálů, které umožňují identifikaci zaměstnanců při příjezdu na pracovní místo a při opuštění pracoviště.

 

Tytéž nebo podobné terminály mohou být použity k identifikaci osoby, která potřebuje mít přístup do určité zóny nebo místnosti. Informace přicházející z takových terminálů musí být doručeny do některého úložiště, seřazeny a uloženy v něm. Přijaté informace musí být vyhodnoceny a výsledky zpracování  archivovány, případně je třeba provést určité manipulace za účelem přístupu zaměstnance do chráněného prostoru. Během přenosu informací z terminálu do úložiště je třeba přijmout řadu opatření k zachování důvěrnosti a zabránění a vyloučení falšování údajů. Takové systémy vyžadují  průmyslové podniky, výzkumné ústavy, správní, lékařské a dalších podobné subjekty a podniky.

Automatická identifikace obyčejné používá tyto technické prostředky:

1) RFID karty a klíčenky

2) Rádiové klíčenky

3) Kódové klávesnice

4) Čtečky podpisů

5) Videokamery nebo čtečky obličejové rysy

6) Čtečky otisků prstů

První čtyři zařízení vyžadují podmíněnou identifikaci osoby, protože karta, klíčenka a kódy pro tlačítka mohou být přeneseny na jinou osobu, podpis je možné podělat. Poslední dvě zařízení ve spojení s příslušným softwarem dostatečně spolehlivě ověřují totožnost, ale vyžadují od pracovníků znalosti.

Kombinované čtečky mají také lepší vlastnosti. Čtečka otisků prstů, která je kombinovaná s  klávesnici  nebo čtečkou RFID, má vyšší míru spolehlivosti než kterýkoli z nich jednotlivě.

. Důvodem k tomu je, že okamžitá identifikace kartou umožňuje podrobnější porovnání otisků prstů určité osoby najednou bez nutnosti grafické analýzy všech otisků z databáze. To také umožňuje zjistit přenos karty na jinou osobu.

Často však zaměstnanci divize nebo podniku musí v průběhu pracovního dne  vykonávat práci mimo místo svého podnikání přímo u zákazníka. Takové situace neustále vznikají v oblasti služeb, u montážních a záručních oddělení, kontrolních organizací, služeb první pomoci nebo záchranných služeb, řidičů nákladních automobilů nebo speciálních zařízení.

V takových případech čelí podnikoví manažeři složitým problémům. Jak zohlednit skutečný pracovní čas zaměstnanců bez zvláštního nákladného vybavení? Jak rychle poskytnout přístup k objektu zaměstnanci, který v současné době nahrazuje zaměstnance na plný úvazek? Kde mohu najít dostatek peněz na nákup dodatečného hardwaru a softwaru?

Naše společnost nabízí jednoduché, spolehlivé a moderní řešení tohoto problému. Jako základní koncová zařízení je možné využít vlastní mobilní telefony nebo mobilní telefony podniku, které používají zaměstnanci. V některých případech lze používat specializované mobilní terminály s pokročilými funkcemi. To umožní nejen dodávat systémy založené na levných zařízeních, ale také rozšiřovat funkce tradičních nebo již zavedených docházkových systém.

Všechna tato zařízení může nahradit jeden mobilní telefon nebo terminál. Moderní gadgety mají čtečky otisků prstů, vestavěnou videokameru, dotykovou nebo fyzickou klávesnici, hmatovou obrazovku pro čtení podpisu Bluetooth nebo připojení Wi-Fi a mobilní terminál je navíc vybaven i čtečkou karet RFID.

Kromě toho jsou téměř všechny mobilní telefony vybaveny GPS přijímači, které mají dobrou citlivost.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *